stickyimage

Bezoek ook onze andere websites: Buikpijn, Rugpijn en Spit

Ga naar helpmijmet.nl ! sluit af

Hoofdpijn door medicijnen

Veel mensen weten niet dat je hoofdpijn door medicijnen kunt krijgen. Maar dit kan wel degelijk. Je krijgt dan hoofdpijn als er te vaak medicijnen worden genomen. Het kan zijn dat je een aandoening hebt en hier langere tijd medicatie voor moet slikken. De medicatie kun je krijgen voor hoofdpijn, en die moet er voor zorgen dat je veel minder klachten hebt dan vroeger. De intensiteit van het aantal aanvallen neemt af, maar ook het aantal aanvallen zal minder worden. Echter zijn er ook geneesmiddelen die juist hoofdpijn kunnen veroorzaken. Hierbij kan er gedacht worden aan aspirine, paracetamol en ibuprofen. Overmatig gebruik van triptanen kan ook de oorzaak zijn van hoofdpijn door medicijnen. Wanneer iemand vaak hoofdpijn heeft kan diegene in een vicieuze cirkel raken. Door medicatie te nemen voor je hoofdpijn kunnen de klachten soms erger worden.


Wat doe je aan hoofdpijn ontstaan door medicijnen?

Hoe weet iemand nu dat het gaat over hoofdpijn, die ontstaat door medicijnen gebruik? Als iemand hier achter wil komen moet diegene minimaal vijftien dagen in de maand hoofdpijn hebben en dan moet je of dubbelzijdige hoofdpijn hebben of milde tot matige klachten of misselijk zijn. Veel mensen die vroeger migraine hebben gehad en nu medicatie slikken tegen hoofdpijn hebben vaak de meeste klachten. Het kan dan chronische hoofdpijn worden. Teveel medicatie is vaak de oorzaak van deze vorm van hoofdpijn.

Hoofdpijn veroorzaakt door medicijnen aanpakken

De hoofdpijn door medicijnen kan aan worden gepakt. Er moet gestopt worden met medicatie. Dit kan betekenen dat het een lastige periode gaat worden, maar het zal niet anders kunnen als je van de hoofdpijn door medicijnen af wilt komen. De eerste tijd is vaak het ergste, je kunt dan flinke hoofdpijnaanvallen krijgen. Rusten is dan van groot belang. Na een week voel je je vaak al iets beter. Sommige mensen hebben behoefte aan extra begeleiding gedurende deze dagen zodat zij echt van de medicatie afblijven.


Alles over hoofdpijn door medicijnen

Bij de hoofdpijn door medicijnen is de belangrijkste oorzaak overmatig gebruik van medicatie. Er moet dan gestopt worden met de medicatie wanneer dit teveel klachten geeft. Er bestaan namelijk medicijnen die je tegen je hoofdpijn neemt, maar die de hoofdpijn ook veroorzaken/verergeren. Wanneer daar niets aan wordt gedaan, dan kom je in een vicieuze cirkel terecht en wordt het alsmaar erger. De enige manier om van de hoofdpijn door medicijnen af te komen is door te stoppen met medicatie. Dit is een paar dagen tot een week afzien, maar hier moet je even doorheen!

Hoofdpijn door medicijnen samengevat:

Wat: Hoofdpijn veroorzaakt door teveel medicijnen

Herkenning en symptomen:

  • Minimaal 15 dagen per maand hoofdpijn
  • Dubbelzijdige hoofdpijn
  • Soms ook misselijkheid

Behandeling:

  • Stoppen met de medicijnen

Let wel op! Stop nooit zomaar met de medicijnen, doe dit altijd in overleg met je arts!

4 jaargeleden door in Hoofdpijn door medicijnen , Volwassenen , Welke hoofdpijn is het? , Wie heeft de hoofdpijn?. Je kunt elke reactie op deze reactie volgen door middel van de | RSS feed. Je kunt een reactie achterlaten, of deze laten volgen vanaf jouw eigen website.

Laat een reactie achter

Required